Címlapra
 
 
Ha további információt szeretne a rendszer működéséről, kérjük adja meg adatait és elküldjük Önnek tájékoztatónkat!
 
  
 
Folytatódott a növekedés a piackutatói szektorban
2016. október 14.
2015-ben 3,3%-kal nőtt Magyarországon a piackutató cégek árbevétele, derül ki a Piackutatók Magyarországi Szövetségének (PMSZ) legfrissebb adataiból. A nemzetközi piac ugyanebben az időszakban hasonló, 3,5%-os nominális növekedést produkált. Az ESOMAR nemzetközi kutatói szervezet ...
részletek Részletek
Új termékkel és befektetéssel erősödik a Synetiq
2016. augusztus 25.
Új szolgáltatással és befektetéssel növekszik a Synetiq, a hazai alapítású neuromarketing cég. A társaságba a korábbi amerikai és magyar befektetők mellé most egy újabb sikeres üzletemberek által alapított csoport, az Andgo Partners is csatlakozott. Az érzelmi és kognitív folyamatokat ...
részletek Részletek
Influencerkutatást indít a Vermis
2016. augusztus 25.
A Vermis Production digitális ügynökség bloggerek, vloggerek, és közösségi oldalakon publikáló influencerek körében széleskörű kutatást indít. A szeptember 15-én záruló kérdőíves felmérés célja az online véleményvezérek tartalomgyártási szokásainak feltárása.  Az augusztus ...
részletek Részletek
Offline tartalmakat is figyel a Neticle
2016. május 31.
Hazánk piacvezető online médiamonitoring cége, a Neticle Technologies 2016 júniusától offline médiatartalmak figyelésével és elemzésével bővíti portfólióját. Ezzel a Neticle képes teljeskörű média lefedettséget, integrált médiamonitoring szolgáltatást biztosítani ügyfelei ...
részletek Részletek
Kutatás 2016 konferencia
2016. március 29.
Az NRC az előző évi innováció kutatáshoz hasonlóan idén is elkészítette a piackutatási szakma egyetlen olyan felmérését, ami nekünk, szakmabelieknek szól. A kérdőív reszponzív módban készült, tehát tableten illetve telefonon is könnyen kitölthető, s mindössze 10 percet vesz ...
részletek Részletek

Megalakult a PIXER - Szakmai összefogás a minőségi piackutatásért

2008. december 12.
Megalakult a PIXER - Szakmai összefogás a minőségi piackutatásért
2008. december 9-én tizenhat piackutató cég összefogásával megalakult a PIXER a Minőségi Piackutatásért Egyesület. Az iparági kezdeményezés célja a piackutatás presztízsének javítása valós eszközökkel és innovatív megoldásokkal. A szervezet a kvalitatív kutatási módszerek megbízhatóságát növelő új minőségbiztosítási szoftver működtetésével segíti a piackutató cégek és kérdezőbiztosaik szervezési- ellenőrzési munkáját.

A minőségbiztosítási rendszer kialakítását a Piackutatók Magyarországi Szövetsége (PMSZ) indította 2008 márciusában. A szoftver fejlesztését a PMSZ koordinálta. A szervezeti keret kialakításában, a rendszer paramétereinek véglegesítésében, illetve tesztelésében a Professzionális Piackutatók Társasága (PPT), illetve szervezeten kívüli piackutató cégek is részt vesznek. A jogi és adatvédelmi háttér megteremtése után széles körű tesztüzem következik, majd 2009 februárjától valamennyi csatlakozó kutatócég bevezeti az alkalmazást. A PIXER (Piackutatók Iparági Kvalitatív Szervezési Ellenőrző Rendszere) mind a szakma, mind az ügyféloldal számára komoly előrelépést és garanciát jelent a kvalitatív kutatások minőségbiztosítása területén.

„A rendszer fő célja a kvalitatív kutatások, jellemzően a fókuszcsoportok résztvevőinek nyilvántartása és ellenőrzése, valamint a szervezést végző kérdezőbiztosok munkájának felügyelete, értékelése. A PIXER online szoftver segítségével a piackutató ügynökségek szervezői, illetve a minőségbiztosításért felelős munkatársai már az előszervezés során ellenőrizhetik a fókuszcsoportra felkért személyek „válaszadói múltját”, még napokkal a fókuszcsoport előtt kiszűrve a „professzionális válaszadókat”, az ún. csoportlakókat. Így a kutatásban csak az ügyféllel egyeztetett feltételeknek megfelelő személyek vehetnek részt, mert a rendszer kiküszöböli a véletlen ismétléseket és az esetleges visszaéléseket. Korábban ezt a kutatócégek csak „házon belül” tehették meg; a más ügynökségeknél már megfordult válaszadók kiszűrésére az új, iparági szintű szoftver először ad lehetőséget. Természetesen a rendszer hátterét adatvédelmi szempontból is körültekintően alakítottuk ki, amely maradéktalanul megfelel a törvényi és a kutatásetikai szabályoknak. Úgy gondolom, hogy ezzel a hazánkban teljesen új iparági kezdeményezéssel a piackutatás szakmai színvonala, megítélése, a rendszert használó cégek presztízse és a megbízók bizalma is növekedni fog” – mondta el Klenovszki János, az Egyesült elnöke, azt is hozzátéve, hogy a rendszer minden egyes fókuszcsoportra igazolást állít ki, a Megbízók számára, akik ezt közvetlenül az online rendszerben is megtekinthetik.

A PIXER a Minőségi Piackutatásért Egyesület a minőségi piackutatás érdekében történő tényleges cselekvést tekinti fő feladatának. Az elkészült szoftver komoly segítséget jelent a kvalitatív kutatást végzőknek a professzionális válaszadók kiszűrésére, másrészről pedig ellenőrzési lehetőséget biztosít a megbízók számára, akik nyomon tudják követni, hogy a szolgáltató vállalatok eljárásai megfelelnek-e az iparági és az ügyfelek által támasztott elvárásoknak. A PIXER Egyesület továbbra is nyitott, így bármely, a szakma presztízsének emelése iránt elkötelezett kvalitatív kutatásokat folytató cégnek lehetősége van a csatlakozásra.

Mádi Hajnalka, a Sanoma Budapest piacelemzési osztályvezetője elmondta, hogy egy új, a minőségi munkavégzést támogató rendszer bevezetése a Sanoma számára is kiváltképp fontos. A médiapiacon a kvalitatív kutatások különös jelentőséggel bírnak. A Sanoma Budapestnél a termékfejlesztési folyamatoknak szerves része a fogyasztói megkérdezés. Döntést azonban kizárólag magas minőségű kutatások tudnak megalapozni. Ezért a Sanoma Budapest támogat minden olyan kezdeményezést, ami a kutatások színvonalát tovább emelheti.

Jakab Áron, a PMSZ elnöke, a BellResearch kommunikációs igazgatója a kezdeményezésről a következőket mondta:

„Egy éve a szervezet megújítását és aktív, szolgáltató PMSZ létrehozását tűztük ki, amely gyakorlati eszközökkel segíti a szakma fejlődését. A Szövetség előremutató kezdeményezése – amely egy széles körű minőségbiztosítási rendszer első eleme – a kutatók és az ügyfelek közös érdekeit szolgálja. Az összefogás bebizonyította a szakma eltökéltségét és együttes erejét, örülök, hogy a PIXER-be széles körben sikerült kutatócégeket bevonnunk. Bízom benne, hogy hamarosan a piac minden olyan szereplője csatlakozik, amely a PMSZ-hez hasonlóan a minőségi kutatás mellett kötelezi el magát.”

Juhász Ferenc a Millward Brown üzemeltetési igazgatója és a PIXER egyesület elnökségi tagja szerint:

A Millward Brown az elsők között csatlakozott ehhez a remek kezdeményezéshez, ezzel is hitet téve a minőségi piackutatáson alapuló tanácsadás és az ügyfél központúság mellett. A szakma alapvető érdeke, hogy megbízható forrásokból származó adatokat, precíz, professzionális módszerekkel feldolgozva, elemezve segítsük ügyfeleink döntéseit. Ez a manapság ritkán tapasztalható összefogás jó példája annak, hogyan is lehet egy szakma presztízsét és elismertségét növelni, annak ellenére, hogy az alapító cégek javarészt versenytársai egymásnak. Remélem, hogy hamarosan tovább tudjuk fejleszteni a rendszert az adatfelvétel egyéb területeire is.

Hoffmann Márta, a Research International Hoffmann stratégiai igazgatója, a PPT elnökségi tagja elmondta: „Ennek a rendszernek az igénye már jó pár éve megteremtődött, az iparág professzionális működésének elengedhetetlen kelléke lesz. Tudomásunk szerint hasonlóan átfogó és objektív rendszer nemzetközileg is újdonságnak számít – remélhetőleg gyorsan és hatékonyan leszünk képesek a kvalitatív terepmunka színvonalát növelni a segítségével. Nem szabad elfelejteni azonban, hogy a rendszer maga csupán eszköz. Az eredményesség a működtetés minőségében rejlik: ehhez pedig a résztvevő cégek napi szintű, precíz, állandó közreműködése szükséges.”

PIXER a Minőségi Piackutatásért Egyesületet a következő 16 cég alapította:

ACNielsen Piackutató Kft.

Avenew Marketing Kft.

BellResearch Piackutató és Tanácsadó Kft.

BMB Focus Kft.

Cognative Kft.

GfK Hungária Piackutató Kft.

IMAS International Magyarország Kft.

MASMI Hungary Piackutató Intézet

Medián Közvélemény- és Piackutató Szolgáltató Kft.

Millward Brown Hungary Kft.

NRC Internet Marketing Tanácsadó és Piackutató Kft.

Research International Hoffmann

Synovate Piackutató Kft.

Szinapszis Piackutató és Tanácsadó Kft.

Szonda Ipsos Média, Vélemény és Piackutató Kft.

TNS Hungary Gazdasági és Társadalmi Marketing Tanácsadó Kft.


*************************

További információ:

Klenovszki János

PIXER a Minőségi Piackutatásért Egyesület elnöke

Telefon: (+36) 20 977-4200

E-mail: klenovszki.janos@pixer.hu

« Vissza

Kapcsolódó anyagok
Exkluzív infók a PIXER-ről

 

  
 

oldaltérkép         pixer        hírek         hogyan csatlakozhat?         tagok          kapcsolat

TOP