2009. május 20.


Piackutatás blog

Exkluzív infók a PIXER-ről

Az alábbiakban részletesen – az eddigi sajtóanyagoknál jóval részletesebben – mutatjuk be az újonnan kialakított, kvalitatív piackutatási minőségbiztosítási rendszer – a Pixer – működését, jellemzőit. Arról, hogy összefoglalóan miben is rejlik a Pixer értelme, filozófiája, korábban már írtunk, ez a post itt olvasható.

Előzmények, alapok

A minőségbiztosítási rendszer kialakításának igénye nem új keletű, bizonyára sokaknak meglepő, de a PIXER alapjait 2001-2002 körül rakták le az akkori PMSZ tagok, de akkor még nem jöhetett létre a rendszer a maga valójában, csak „tervezőasztalon” létezett. A jelenleg kialakított rendszer felállítását viszont jelentősen megkönnyítette az, hogy volt már előzménye a PMSZ-ben, volt szoftverleírás, volt miből kiindulni. Induláskor 5 kutató cég adott pénzt a rendszer létrehozására, nem sokkal később már 11 tagot tudhattak maguk közt, majd a PPT piackutatási szervezetet megalakító cégek is csatlakoztak a rendszerhez és így 2009 májusára már 16 cég alakította meg együttesen a PIXER a Minőségi Piackutatásért Egyesületet. Mind az egyesület, mind a szoftveres ellenőrző rendszer kialakításakor nagy figyelmet fordítottak a piackutató cégek az adatvédelemre és az adatbiztonságra, továbbá arra, hogy a rendszer csak ellenőrzi a regisztrált tagokat, de se a tagságnak, se az egyesület vezetőinek ne legyen lehetősége arra, hogy a létrejövő adatbázis tartalmát megtekinthesse, illetve letölthesse. Annak érdekébe, hogy a rendszer megfeleljen a hatályos adatvédelmi szabályoknak, az adatvédelmi biztos hivatalával, ügyvédekkel, illetve egy független adatvédelemre szakosodott vállalat szakembereivel egyeztettek a szervezet létrehozói, illetve a működés elindulása után a rendszer működését auditáltatja az egyesület.

Tovább a teljes cikkhez a piackutatas.blog.hu oldalra >>

 




A hír webcíme:
http://pixer.hu/fokuszcsoport_hirek?&news_id=1&page=details


TOP